כתוב חוות דעת
אייקון חיפוש
home page

התחבר לרמקול

חזרה לבלוג כפתור שמאלי

תפריט טבעוני בחתונה? כך תעשו את זה

מאת mit4mit | קייטרינג לאירועים | 16:30 04/05/2017 | זמן קריאה: 5 דקות
0

בין אם אתם טבעונים מלאים, חלקיים או שרק אחד מכם טבעוני, החלטה על תפריט חתונה טבעוני מביאה איתה כמה אתגרים. ריכזנו עבורכם בדיוק את אותם אתגרים, עם הפתרונות הטובים ביותר מהניסיון שלנו.

מה הקטע של טבעונות?

הסיבות העיקריות והיתרונות לבוחרים בתפריט טבעוני – עבורנו ועבור הסביבה - הן:

-המוסרית – הימנעות מפגיעה בבעלי חיים, החל מהרג שלהם למאכל, דרך הסבל שנגרם להם במהלך חייהם במשק המתועש ועד להימנעות משימוש בבעלי חיים כרכוש או לכל מטרת רווח.

-הבריאותית – החל מאי אכילת בעלי חיים מהמשק המתועש בגלל האנטיביוטיקה הרבה שניתנת להם, היותם בעלי חיים הקורסים ממחלות, דרך הימנעות ממאכלים מן החי העשירים בכולסטרול, שומן רווי וגורמים נוספים שנמצאו כלא יעילים לבריאותנו, ועד לבחירה בתפריט טבעי יותר ומעובד פחות, עשיר בוויטמינים, מינרלים ואיכויות בריאותיות רבות נוספות.
-האקולוגית – גידול בעלי חיים לתעשיית המזון (ותעשיות נוספות) מהווה את אחד הגורמים ה"מבזבזים" ביותר של משאבי טבע חשובים ברחבי העולם – משטחי אדמה אדירים, כמויות בלתי נתפסות של מזון לגידול בעלי חיים בתעשיית הבשר ולצריכת מים אדירה. נוסיף לכך את פליטת הגזים של עדרים הפוגעת בצורה ניכרת בשכבת האוזון, משלוחים בינלאומיים בלתי פוסקים של בעלי חיים – בים באוויר וביבשה, וגורמים נוספים שאין שני להם בפגיעה בסביבה. לכן, ניתן להבין מדוע יש אנשים שבוחרים בטבעונות מההיבט האקולוגי דווקא.
קייטרינג בראף
קייטרינג בראף
מה יהיה לנו בחתונה טבעונית?

תפריט טבעוני לא יכלול כל מוצר שמגיע מן החי – החל מבעלי חיים עצמם ועד לתוצרים שהם מספקים. זה אומר שלא יהיה בו עוף, בשר, דגים, פירות ים, מוצרי חלב, ביצים, דבש וכדומה.
תפריט צמחוני (קלאסי), להבדיל, לא יכלול בעלי חיים (עוף, בשר, דגים ופירות ים), אך אין מניעה שיהיו בו מוצרי חלב, ביצים, דבש ותוצרים נוספים מן החי.
אקו מתחם אירועים
אקו מתחם אירועים
לא רק בתל אביב ולא נבטוטים

מסתבר שהטבעונות לא שמורה לתל-אביבים בלבד וגם לא לאלפיון העליון. שיחות שניהלנו עם גני אירועים מצפון ועד דרום הארץ העלו שמטבחי חתונות בכל הארץ מוציאים באופן קבוע מנות טבעוניות לאורחים שמבקשים זאת, כמעט כל גן אירועים שדיברנו איתו אמר שערך כמה חתונות על טהרת הטבעונות.
אם אתם מנסים לחשב בכמה אורחים סובלים מדובר ברמה ארצית, נספר לכם שעם הביקוש מגיע גם ההיצע, ושאין סיבה לראות בכך סבל של האורחים: חברות הקייטרינג ושפים רבים מתאימים את עצמם למגמה ומציעים תפריטים מגוונים, טעימים ומספקים גם לאוכלי הבשר שמגיעים לחתונות טבעוניות.
לא מדובר בנבטוטים ובערימות של טחינה על כלום. בחירה בקייטרינג או בשף יצירתיים שמחויבים לדבר יכולה להביא אתכם לספק את האורחים שלכם ואפילו להרשים אותם ברמות שיפתיעו אתכם ואותם.
מפתיע: חתונה טבעונית - קל יותר מצמחונית

אם אתם רוצים חתונה טבעונית אבל שוקלים חתונה צמחונית רק כדי להקל על הקושי למצוא ספק שירות בתחום, כדאי שתחשבו שוב. זה הפתיע גם אותנו לגלות, שקל יותר "להרים" חתונה טבעונית מצמחונית.
איך זה יכול להיות? הסיבה היא כשרות. כל מטבח שנחשב בשרי יכול "להרים" ארוחה שנחשבת פרווה. מטבח חלבי, לעומת זאת, חייב להיות נפרד לחלוטין ממטבח בשרי ומקומות אירועים שמספקים שירות זה לרוב גובים עבורו מחיר גבוה למדי.
לכן, מטבח טבעוני קל וזול הרבה יותר לארגן מאשר מטבח חלבי.
אז אם לבכם בטבעונות, מבחינה זו שווה דווקא להישאר עם הבחירה ולא לצמצם אותה לצמחונות.
קייטרינג ארבע עונות
קייטרינג ארבע עונות
איך לבחור קייטרינג ותפריט?

לקייטרינג טבעוני אפשר לגשת מכמה כיוונים.
אם כבר בחרתם את המקום שלכם לחתונה, בדקו עם השף או הקייטרינג של המקום אפשרות להכין מנות טבעוניות שאתם אוהבים או שהוא ממליץ עליהן, טיפ מאיתנו – נסו להבין עד כמה הוא "בעניין". ככל שהוא יתחבר לרעיון של חתונה טבעונית, כך גדל הסיכוי שתהיה לו מוטיבציה פנימית להשקיע ולהפגין יצירתיות שתשדרג את תפריט החתונה שלכם.
כיוון נוסף הוא לחפש קייטרינג או שף טבעוני, או גם טבעוני (תלוי עד כמה חשוב לכם לעבוד עם ספק שהוא טבעוני בלבד, בעבודתו). כשאתם מחפשים קייטרינג או שף שכזה, שימו לב שבתעשייה כדאי לחפש גם "קייטרינג פרווה" (= ללא בשר או חלב) בנוסף לקייטרינג טבעוני.
בהקשר זה, חשוב לא להתבלבל במקרה עם קייטרינג אורגני, שהוא גם לא קשור לעניינינו, וגם לרוב מאוד יקר. אם חשוב לכם שהתפריט יהיה גם אורגני, לכו על זה. רק בדקו אם במקביל הוא בשרי, צמחוני או טבעוני.
בחרתם קייטרינג או שף? כשאתם מגבשים איתו את התפריט, אחד הדברים החשובים הוא לדאוג לאורחים שלכם למנה עיקרית. בין אם מדובר בתבשילים, המבורגרים טבעוניים, קובה, מאפים, קציצות או כל מנה עיקרית אחרת, לדבר חשיבות רבה לתחושה של אורחים שקיבלו הם ארוחה ולא רק תוספות.
קייטרינג התאנה
קייטרינג התאנה
הפכו את החיסרון ליתרון

אם אתם חוששים מתגובות האורחים שלכם לתפריט הטבעוני – לפני החתונה ובמהלכה – יש כמה דברים שיכולים להפוך את מה שנראה כחיסרון, ליתרון.
אם אתם מרגישים צורך לעשות לחתונה הטבעונית שלכם שיווק חכם, אז כמו בשיווק – שימו את היתרונות בפרונט ואת החסרונות או החששות – באותיות קטנות יותר.
כך, החתונה שלכם לא צריכה להיות טבעונית בכותרת שלה. היא יכולה להיות מטבח בינלאומי, אשר באותיות הקטנות לא יכלול בשר או חלב.
דמיינו לעצמכם דוכן יפני של סושי, דוכן תאילנדי עם מוקפצים (שלבו גם חריפים, זה יספק את אוהבי הז'אנר), דוכן מקסיקני עם טורטיות בהכנה עצמית, דוכן ישראלי עם חומוס פלאפל צ'יפס סלט (נשמע טוב, לא?)
בהזמנות לחתונה, ספרו לאורחים שלכם בהתלהבות שהם ייהנו ממטבח בינלאומי (מהסוגים שבחרתם), שבנוסף להיותו טעים ומרגש, הוא גם ידידותי לכדור הארץ ולבעלי חיים בכך שלא כולל בשר וחלב.
תרגישו חופשי לספר לאורחים שלכם בהזמנה כמה יהיה להם טעים ושלא ירגישו כלל בהבדל, אבל אל תשכחו בכל מקרה לעדכן אותם בצורה הכי חיובית ושיווקית שלא יצפו לבשר וחלב בחתונה.
אתם יכולים ללכת על כיוונים "שיווקיים" אחרים, בהזמנה ובחתונה עצמה: להדגיש את העובדה שערב אחד הם יאכלו בריא, שיהיו קלילים לרקוד כמה שירצו, לספר להם כמה עצים, דובי קוטב או חיות משק הצילו בערב בו לא יאכלו בשר, ללכת על קונספט בסגנון MEATLESS MONDAY (בו לא אוכלים בשר פעם בשבוע, ביום שני) ועוד.
צל הדומים
צל הדומים
גייסו את המשפחה לטובתכם

גם המשפחה יכולה להוות מחסום או חשש לא קטן מקיום חתונה טבעונית, החל מזה שהם לא מבינים "למה צריך את זה בכלל" ועד ללחצים שמפעילים עליכם שנובעים מ"מה יגידו האורחים? חברים שלנו יהיו רעבים בחתונה! איזה בושות...".
אבל גם חוסר החיבור האפשרי של המשפחה שלכם הוא לא בהכרח גזרה משמיים. הדרך הטובה ביותר לגייס אנשים לשורותינו בתחום האוכל הוא... נכון! להאכיל אותם טוב. המקרה הזה אינו שונה. נסו לשתף את המשפחה כמה שיותר בבניית התפריט, ללכת איתם לטעימות טבעוניות (גם במסעדות מחוץ לקייטרינג או לטעימות השף שלכם), לבחור יחד את התפריט המגוון, טעים ומרשים ביותר, תנו להם לקחת חלק בתהליך. יש סיכוי שהם יופתעו לטובה ובעקבותיהם – גם אתם, משיתוף הפעולה שלהם עם החתונה הטבעונית שבחרתם.
צל הדומים
צל הדומים
קייטרינג בראף
קייטרינג בראף
קייטרינג התאנה
קייטרינג התאנה
תמונת משתמש
מאת
תמונת משתמש
0 תווים (10 תווים לפחות)
הצג את פרטי האישיים
הצג תגובות נוספות
עוד מאמרים שיענינו אותך

להמשך גלישה באתר
up