כתוב חוות דעת
אייקון חיפוש
home page

התחבר לרמקול

חזרה לבלוג כפתור שמאלי

חתונה בדקה התשעים: כמה זה משתלם?

מאת mit4mit | | 18:19 26/06/2017 | זמן קריאה: 4 דקות
0

תופעת ארגון חתונה בהתראה קצרה, או "חתונה בדקה ה-90" כמו שקוראים לזה (שזה בד"כ אומר עד 3 חודשים לפני המועד) היא כבר לא נדירה כמו בעבר והיום זוגות יודעים שלפעמים לחכות לרגע האחרון משתלם מאוד. אבל עד כמה זה באמת משתלם או סתם מיתוס? ומה ההשלכות של הפקת חתונה בטווח קצר? את זה החלטנו לברר. בימים אלה רץ ברשת קמפיין מאוד יצירתי ובועט שקורא לזוגות להתחתן חכם, אז החלטנו לפגוש את מי שעומד מאחוריו - אורן טלר, מנהל השיווק של מתחם האירועים White (ווייט) בפרדס חנה - בשביל לשמוע את דעתו על התופעה - מה אמת, מה מיתוס ועד כמה חתונה בהתראה קצרה באמת משתלמת כלכלית.


חתונה בדקה התשעים כחיסכון כלכלי: אמיתי? מיתוס? גימיק פרסומי?


אמיתי לגמרי. בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות מבינים שאפשר להתחתן חכם, שאין טעם להתחיל את החיים המשותפים עם בור ענק בחשבון הבנק, ושבעזרת קצת גמישות אפשר להתחתן במקום סופר בוטיק ואיכותי, שבנסיבות אחרות אולי לא היה נכנס לתקציב של הזוג (כנ"ל לגבי הספקים, גם את השירותים שלהם ניתן לקבל במחיר יותר אטרקטיבי)

למה אתה חושב שהתופעה תפסה פופולאריות בשנים האחרונות?


אני חושב שיש לכך כמה סיבות. הראשונה היא ללא ספק השינוי שעובר שוק החתונות. היום הרבה יותר זוגות מעוניינים בחתונה אינטימית ואיכותית. התפיסה ש - 400-500 אורחים זה מה שיעשה את החתונה לשמחה או מרגשת יותר – עוברת מהעולם.

נוסיף לכך את העובדה שחתונות קטנות הן יקרות יותר – וכך נבין את התופעה – זוגות מחפשים פתרון שיאפשר להם לשמור על האיכות האירוע שהם רוצים, אבל מבלי לחרוג מהתקציב שלהם.

סיבה נוספת היא ההיצע הגדול שיש היום בישראל לזוגות שמתחתנים. רק בשנתיים שלוש האחרונות נפתחו מקומות נוספים רבים לאירועים. במצב שוק כזה למקומות הקטנים יש יתרון משמעותי על הגדולים, גם בגלל שאירועים קטנים זו המומחיות שלהם וגם בגלל שתפעולית וכלכלית הם יותר מותאמים לדרישת השוק.
מתוך הקמפיין
מתוך הקמפיין "נתפסו מתחתנים ב White"

אז אילו זוגות הולכים על חתונות בדקה התשעים?


אצלנו מדובר לרוב בזוגות בוגרים יותר, שמחפשים להתחתן חכם, הרבה פעמים אלו זוגות שכבר כמה שנים טובות יחד (הממוצע עומד על 6 שנות זוגיות) שמחפשים אירוע איכותי ושיש להם ראש על הכתפיים והרבה חבר'ה מתחום ההייטק והאקדמיה.
האמת שאנחנו מאוד אוהבים את הקהל הזה כי הם מבינים עניין ומהר מאוד מרגישים אצלנו בבית.

אין סיכונים וסיבה לפחד מארגון חתונה בהתראה קצרה?


כמובן שיש, לכן אני לא חושב שזה מתאים ליישום בכל מקום.
כשזוג עושה סקר שוק של מחירים ומקומות, מוכרים לו תאריך ועלות, אבל זו לא חוכמה.

העניין האמיתי הוא האם הזוג יקבל ליווי? האם יעזרו לו לסגור את כל הפינות? האם יעזרו לו מול הספקים? ב White יש חטיבת הפקה שמלווה את הזוגות, כך שזוג שמגיע מקבל מפיקה שמלווה אותו בכל מה שהוא צריך כולל התנהלות מול ספקים וגם פה – אנחנו עושים את זה כך שהזוגות יקבלו את המחירים הטובים ביותר בהתחשב בתאריך החתונה שלהם.

לאחרונה יצאתם עם קמפיין שנקרא: "ציידי התאריכים" ובו מוצגים זוגות אמיתיים שהתחתנו אצלכם. האם אתם לא חוששים שזה יפגע במיצוב שלכם? הרי יש לכם מוניטין חזק.


אמת, ובדיוק בגלל זה אני לא מפחד.
ה- White קיים כבר כמעט עשר שנים (השנה נחגוג עשור). 65% מהזוגות שמתחתנים אצלנו מגיעים דרך המלצה אישית או שהיו אורחים באירוע אצלנו. מוניטין כזה נותן ביטחון לזוגות ולנו. הם יודעים שאנחנו נותנים איכות יוצאת דופן במחירים הוגנים (ושגם נשמור על האיכות הזו בכל מחיר כי הרי אני לא אפגע לעצמי במוצר).

לעומת זאת, אפשר לראות פרסומים של גנים אחרים בסגנון של: "התפנה לנו יום חמישי בקיץ" שרצים במשך חודש, אבל הרי זוגות לא טיפשים. אם הם רואים שמקום לא מצליח לסגור במשך חודש תאריך מסוים, הם מבינים שיש כאן בעיה.

הגישה שלנו היא אחרת: שקיפות וישירות. זוגות שמגיעים אלינו רוצים לדעת שיש להם על מי לסמוך וזה בדיוק מה שהם מקבלים. כמו שאמרתי, זוג שסוגר חתונה בדקה ה - 90 חייב עזרה בארגון החתונה, שאנחנו מציעים אותה וכמובן מחיר אטרקטיבי. התנאי היחיד הוא – הם צרכים להתאים את עצמם לתאריך שנוח גם לנו.

זוגות שמגיעים אלינו יודעים שמדובר במוצר ושירות בוטיק וככזה - הם משווים תפוחים לתפוחים ואת המחירים שאנחנו מציעים הם משווים למקומות בוטיק אחרים ולא למקומות ברמה פחותה, שהמחיר שלהם גם כך נמוך.
מתוך הקמפיין
מתוך הקמפיין "נתפסו מתחתנים ב White"

טיפים אחרונים לזוגות שרוצים להתחתן חכם?


לכו על חתונה אינטימית. בסופו של דבר חתונה היא אירוע זוגי ומשפחתי ולא מסיבה המונית בכיכר המדינה. חתונות אינטימיות וקטנות הן מרגשות יותר, שמחות יותר ועם פחות דרמה מיותרת של הפקת ענק.

אם אתם הולכים על חתונה אינטימית, תבחרו את המקום שלכם בחוכמה כך שתדעו שהוא בעל מוניטין והתמחות באירועים קטנים ולא מקום של אירועים המוניים שמנסה לשרוד בעזרת אירועים קטנים.

במקום כמו ה White לדוגמה, החללים והמרחבים של הבית והגן תוכננו במיוחד לאירועים של 150-350 אורחים. מענה כזה מדויק לא ניתן לקבל במקום שתוכנן מראש ל 600 איש או שבמקור הוא בכלל תוכנן להיות מסעדה. היו קשובים לעצמכם ולרצונות שלכם וכן – משתלם להיות גמישים ולפתוח את הראש.
עם הכסף שתחסכו – תתפנקו בירח דבש מהסרטים.

שיהיה במזל ☺

רוצים לקרוא ולראות עוד על White ? קליק ואתם שם!
תמונת משתמש
מאת
תמונת משתמש
0 תווים (10 תווים לפחות)
הצג את פרטי האישיים
הצג תגובות נוספות
עוד מאמרים שיענינו אותך

להמשך גלישה באתר
up