כתוב חוות דעת
אייקון חיפוש
home page

התחבר לרמקול

חזרה לבלוג כפתור שמאלי

החתונה המפוצלת של עמיר ושרון

מאת mit4mit | הפקה וניהול אירועים | 17:31 29/06/2017 | זמן קריאה: 4 דקות
0

אם תשאלו חברים שגרים בחו"ל, חתונה מפוצלת נחשבת לקונספט סטנדרטי למדי ובטח שלא יוצא דופן. אבל אצלנו בישראל, חתונה מפוצלת היא רחוקה מלהיות קונספט נפוץ. לכן, כששמענו שעמיר ושרון בחרו בחתונה מפוצלת למרות שהם מקומיים והכי משלנו, היה לנו ברור שאנחנו רוצים לכלול אותם בסיפורי החתונה שלנו.

חתונה מפוצלת, למי שלא מכיר, היא סוג החתונה שאנחנו רואים לרוב בסרטים (אמריקניים ואירופאיים): חתונה בה הטקס נערך בנפרד מהמסיבה שאחרי. שני האירועים מתקיימים במיקום אחר, ביום אחר, או גם במיקום וגם ביום אחר.
פגשנו את עמיר ושרון (המקסימים!) וביקשו מהם לספר לנו למה הם בחרו בקונספט של חתונה מפוצלת, מה דעתם עליו עכשיו שהם אחריו, וכל הטיפים של מנוסים איך לעשות את זה נכון, כדי שתקבלו את כל המידע והטיפים ממי שעשו ועברו את זה. 
החתונה המפוצלת של עמיר ושרון
החתונה המפוצלת של עמיר ושרוןצילום:(נועם סלח)
זה מה שעמיר ושרון מספרים:

"לפני שנקפוץ לעומק הסיפור, נגיד כמה מילים עלינו שיעזרו להבין למה בחרנו בחתונה מפוצלת. נתחיל מזה שאצל שנינו מדובר בסבב ב' של חתונה ונישואין, ובנוסף אנחנו הורים מאושרים לחמישה ילדים - שניים של שרון ושלושה של עמיר."
המשפחה של עמיר ושרון
המשפחה של עמיר ושרוןצילום:(נועם סלח)
בחרנו לעשות את החתונה בקונספט מפוצל, כך שטקס החופה והחתונה נערכו בשעות אחר הצהריים עם כ-50 אנשים מחוג המשפחה והחברים הקרובים לנו, ובשעות הערב עשינו מסיבת חתונה עם המעגל הרחב יותר של המשפחה והחברים – צעירים בלבד (בלי מבוגרים מבוגרים ובלי ילדים).
חופה בשעות הצהריים עם האנשים הכי קרובים
חופה בשעות הצהריים עם האנשים הכי קרוביםצילום:(נועם סלח)
בחרנו בקונספט הזה בגלל שהוא אפשר לנו לממש שני רצונות חשובים שהיו לנו מהאירוע: האחד הוא שהילדים שלנו יהיו חלק בלתי נפרד מהחופה ומהחתונה, והשני הוא שנהיה חופשיים ליהנות ממסיבת המבוגרים בערב.

מסיבה לצעירים בלבד
מסיבה לצעירים בלבד צילום:(נועם סלח)
התחתנו במועדון ה"צצה" ברמת השרון, הוא המועדון שהיינו יוצאים אליו ומבלים בו בשנות העשרים שלנו. 
אירוע הטקס והחתונה עצמו היה מצומצם ואינטימי וכלל חופה, ארוחה חלבית ומוזיקה לריקודים. שעתיים אחרי אירוע הטקס והחתונה התחילה במקום מסיבת החתונה למבוגרים, שהייתה בדיוק זה - מסיבה לכל דבר: מוזיקה מעולה, אלכוהול משובח, פינגר-פוד בשרי עם פול-מון פארטי. בלי שולחנות ישיבה, בלי מבוגרים מבוגרים ובלי ילדים. רק חבר'ה צעירים שבאו ליהנות ממסיבת חתונה.

נועם ושרון במסיבת החתונה שלהם.
עמיר ושרון במסיבת החתונה שלהם. צילום:(נועם וסלח)
לתכנון חתונה כזו היו אתגרים. העיקריים היו תקציביים, כי מדובר בעצם בעלויות כפולות לנו ולכל האורחים שהשתתפו בשני האירועים. בנוסף היו אתגרים לוגיסטיים, ממציאת מקום שיערוך שני אירועים שונים משעות אחר הצהריים ועד הלילה ועד ארגון הסעות לילדים וטיפול בזמן בין האירועים, בו אורחים שהשתתפו בשניהם היו צריכים "לשרוף" שעתיים בין האירועים בלי אפשרות לחזור הביתה, היות שמדובר ביום חמישי ובשעות פקקים. בנוסף, בגלל שהאירוע הראשון התחיל מוקדם היה פחות זמן לצילומים, והיו גם התנגדויות מצד המשפחה לרעיון האירוע המפוצל.
אחד האתגרים הוא שיש פחות זמן לצילומים
אחד האתגרים הוא שיש פחות זמן לצילומיםצילום:(נועם סלח)
עמיר ושרון
עמיר ושרוןצילום:(נועם סלח)
לגבי התגובות לקונספט מצד משפחה, חברים, אורחים ולא מוזמנים, הן נחלקו לכמה סוגים: היו את אלו שאהבו מאוד את הרעיון, הבינו את ההיגיון שעומד מאחוריו וזרמו לגמרי עם הרעיון. היו את אלו שהתרעמו על זה שהאירוע כל כך ארוך עם זמן "מת" באמצע, וניסו להשפיע עלינו לאחד את שני האירועים. היו חברים שנפגעו שלא הוזמנו לחופה, אלא רק למסיבת החתונה בערב, והיו חברים של ההורים שהתבאסו שלא הוזמנו לאירוע בכלל, מאחר שהטקס היה אינטימי והמסיבה בערב היתה למבוגרים צעירים בלבד.
הטיפים שלנו לתכנון חתונה מפוצלת הם אלו:

* אם אתם יכולים, תערכו את שני האירועים באותו המקום. זה יחסוך לכם לוגיסטיקה והתנהלות מול ספקים, והתניידות מיותרת למי שמחליט להישאר באזור. אם תצליחו לגייס את מנהלי המקום לראש של האירוע, ההצלחה שלכם כמעט מובטחת.

* מאחר שמדובר ביום ארוך, מומלץ לקחת בעלי מקצוע שאתם מכירים או מומלצים ושאתם סומכים עליהם, כיוון שהיום יהיה ארוך ומתיש גם עבורם. כך, לדוגמא, מנהלי המקום שזרמו עם הרעיון שלנו הפיקו איתנו את האירוע מ-א' ועד ת', חשבו על כל פרט עד לזר כלה ספייר שהכינו לשרון, הפתיעו אותנו בכל מיני שדרוגים והיו צמודים אלינו וקשובים לכל צורך ובקשה שהיו לנו. הצלם שלנו – נועם סלח – היה חלק בלתי נפרד מהאירוע, החיוך והרוגע שלו גרמו לנו לחייך ולהיות רגועים לאורך היום, וכבר במהלך המסיבה בערב הקרנו תמונות מהאירוע של אחה"צ, שסחטו מחמאות מכל האורחים. יובל ענבר הדי ג'יי שלנו היה אחראי להצלחה של המסיבה, מהמוזיקה ועד לתוספות ולאנשי המקצוע שהביא איתו. בקיצור, הספקים שבחרנו היו אחראים להצלחת שני האירועים.

* אנחנו ממליצים לשכור דירה ב- AirBnB ליום החתונה ולליל הכלולות, משתי סיבות: האחת היא שכך תוכלו למצוא מקום קרוב ביותר לאירוע, מה שיאפשר לכם ללכת ולחזור בזמן בין האירועים, והשניה היא כלכלית – העלות יכולה להגיע לרבע מהמחיר של סוויטת ליל כלולות בבית מלון (מה גם שאנחנו לא מכירים זוג שקם ב-8 בבוקר לאכול ארוחת בוקר במלון בבוקר שאחרי החתונה שלו).

* חשבו על עצמכם – הזוג או המשפחה, בלבד. זה היום שלכם. הרצון והקונספט שלכם הם מה שחשובים ביום הזה. לכל אירוע יהיו מי שיתנגדו, מסיבות שונות ומשונות, כך שאנחנו ממליצים לכם לבחור את מה שטוב לכם. מי שיזרום – סבבה, ומי שלא – גם סבבה.

* הסבירו לאורחים שלכם את הקונספט והסיבות לפיצול האירועים, כדי לרכך התנגדויות. מצד שני, אנחנו ממליצים לא להיכנס לוויכוחים עם המתנגדים. הסבירו את הסיבות לבחירה שלכם והסבירו שהיא סופית.

* תמצאו את הזמן לטעום מהאוכל ששילמתם עליו את מיטב כספכם. קיבלנו המון מחמאות על האוכל אבל אין לנו מושג מה היה שם, כי לא מצאנו זמן לאכול. תכננו לכם הפסקת אוכל במהלך האירוע,  ושכולם יקפצו (לצלילי המוזיקה).

זה היום שלכם, תהנו ממנו :)
זה היום שלכם, תהנו ממנו :)צילום:(נועם סלח)
ואל תשכחו לטעות מהאוכל... והממתקים ;)
ואל תשכחו לטעות מהאוכל... והממתקים ;)צילום:(נועם סלח)
לסיכום
הדבר שהיה לנו הכי חשוב זה ליהנות. להתאים את החתונה לנו ולחיים שלנו, במקום להתאים את עצמנו לחתונה ולאורחים. היה לנו חשוב מאוד שהילדים יהיו חלק בלתי נפרד מהאירוע, ועדיין לשמור על השגרה שלהם. היה לנו חשוב להביא לאירוע את הצחוק והכיף בזוגיות שלנו, ואנחנו מרגישים שזה מה שעשינו.
התגובות שקיבלנו אחרי האירוע (גם מהספקנים) גרמו לנו להבין שבחרנו נכון.

תודה רבה לספקים הנפלאים שלנו: צלם-נועם סלח, דיג'יי-יובל ענבר-אקפלה, אטרקציות-יובל ענבר-אקפלה
תמונת משתמש
מאת
תמונת משתמש
0 תווים (10 תווים לפחות)
הצג את פרטי האישיים
הצג תגובות נוספות
עוד מאמרים שיענינו אותך

להמשך גלישה באתר
up