כתוב חוות דעת
אייקון חיפוש
home page

התחבר לרמקול

חזרה לבלוג כפתור שמאלי

המדריך לבחירת טבעת נישואין

מאת mit4mit | טבעות נישואין ואירוסין | 17:40 03/07/2017 | זמן קריאה: 3 דקות
0

טבעת הנישואין היא הפריט היחיד שנשאר נוכח ביום יום שלכם אחרי טקס החתונה, מלווה את שני בני הזוג בכל יום ושעה, על גופם. הטבעת מסמלת את ברית החיים המשותפים שכרתו, גם אם לפני שנים רבות. טבעת הנישואין היא מנהג הקיים אלפי שנים וחוצה דתות ותרבויות. בישראל, כאשר זוג רוצה להתחתן כדת וכדין לפי הרבנות, גם טבעת הנישואין צריכה להיות כשרה הלכתית. לכן, חשוב מאוד לפני שבוחרים טבעת, לוודא שהיא עומדת בכללי הרבנות ונחשבת טבעת "כשרה". אז איך בוחרים טבעת נישואין כשרה? ולמה כדאי לשים לב?


למה לא כל טבעת היא כשרה הלכתית?

לפי היהדות, יש מקום לעיצוב פשוט של טבעת הקידושין, כדי שהכלה תוכל להעריך נכון את שווי הטבעת. הסיבה העומדת מאחורי כלל זה, היא שאם הכלה תחשוב שהטבעת שווה יותר מערכה האמיתי, קיים חשש שהיא הסכימה להתחתן מסיבה זו, מה שעלול להפוך את הנישואין לנישואי טעות.
לפי היהדות, צריך לשמור על פשטות
לפי היהדות, צריך לשמור על פשטות עיצוב טבעות :(הידרה)
עיצוב טבעת :(נטע וולפה)
המדריך לבחירת טבעת כשרה הלכתית

טבעת ששווה פרוטה - זה נשמע אולי מצחיק בימינו, אבל חכמינו קבעו שכדי למנוע קיפוח אפשר לקדש בטבעת ששווה פרוטה. אם אתם מתעניינים בערך המדויק של פרוטה, בימינו מדובר על כ-10 אגורות.
שווה פרוטה?
שווה פרוטה? עיצוב טבעת :(שרף תכשיטים)
עיצוב טבעות :(הידרה)
צורת הטבעת - טבעת הקידושין צריכה להיות עגולה וחלקה בצידה הפנימי. הסיבה היא שהצורה העגולה מסמלת את האינסוף של הקשר הזוגי. אם תרצו לחרוט את שמכם או מילה כלשהי בצידה הפנימי של הטבעת, תוכלו לעשות זאת אחרי טקס החתונה, כדי לא לפגוע בכשרות ההלכתית של הטבעת.
בצידה החיצוני של הטבעת מותרים עיטורים שונים, אך כדאי שאלו יהיו מינוריים (זוכרים? עיצוב הטבעת צריך לשאוף לפשטות).

עגולה וחלקה בצידה הפנימי
עגולה וחלקה בצידה הפנימי עיצוב טבעת :(שרף תכשיטים)

 הטבעת העגולה מסמלת את האינסוף של הקשר הזוגי
הטבעת העגולה מסמלת את האינסוף של הקשר הזוגי עיצוב טבעת:(נטע וולפה)
אם תרצו לחרוט, תוכלו לעשות זאת אחרי טקס החתונה
אם תרצו לחרוט, תוכלו לעשות זאת אחרי טקס החתונה עיצוב טבעות :(הידרה)
רכיבי הטבעת - הטבעת צריכה להיות עשויה מחומר אחד בלבד, ללא ערבוב של מתכות שונות. אפשר לשלב צבעים שונים של זהב בטבעת, אבל אי אפשר לשלב זהב וכסף. לדוגמא, אם בחרתם בטבעת זהב, מומלץ לרכוש טבעת 18 קראט, שכן היא הקרובה ביותר לזהב טהור, אשר לא נחרץ או מתעוות.
 צבעים שונים של זהב
צבעים שונים של זהבעיצוב טבעת:(שרף תכשיטים)
התשלום – לפי ההלכה, הטבעת צריכה להירכש על ידי החתן, בכספו, עבור הכלה. עדיף שהתשלום על הטבעת יהיה במזומן, אבל אם התשלום בוצע בכרטיס אשראי או בתשלומים, יש לסיים לשלם על הטבעת לפני מועד החופה.
ענידת הטבעת - החתן אינו מחויב לענוד את טבעת הנישואין. ההחלטה נתונה לשיקול דעתו של הזוג.
טבעות עם טביעות האצבע שלכם.
טבעות עם טביעות האצבע שלכם. עיצוב טבעות :(הידרה)
מילה לכלה: טבעת לכל החיים

עכשיו שסיימנו עם הנהלים והכללים, בואי נדבר רגע על דברים אחרים שחשוב לזכור בבחירת הטבעת שלך.
היות שטבעת נישואין היא, בשאיפה, לכל החיים, זהו זמן מצוין לבדוק עם עצמך איזו טבעת תרצי לענוד במשך שנים קדימה. האם את רואה לנגד עינייך טבעת מוזהבת או כסופה? כזו שתענדי בצמוד לטבעת האירוסין, או בנפרד? האם בעלך לעתיד רוצה לענוד גם הוא את טבעת הנישואין ואתם רוצים שתי טבעות דומות?


חשבת כבר איך תרצי שתראה הטבעת שלך?
חשבת כבר איך תרצי שתראה הטבעת שלך? עיצוב טבעת :(שרף תכשיטים)
ריכזנו עבורך כמה טיפים לבחירת הטבעת הנכונה עבורך:
הנוחות מנצחת – וודאי ובדקי שהטבעת נוחה לך, שהיא לא מגרה את העור, שאינה כבדה מדי, שאת יכולה להזיז את האצבעות בחופשיות ושהיא לא מפריעה לך לבצע פעולות יומיומיות כמו כתיבה, הקלדה, או כל שימוש אחר באצבעות. כמו בבגדים ונעליים, אם את לא מרגישה אותה, זה לרוב אומר שהיא נוחה לך. בנוסף, אל תבחרי טבעת שלוחצת על האצבע, גם לא מעט, כי עם השנים האצבעות יכולות להתנפח במידה מסוימת.
הנוחות מנצחת
הנוחות מנצחתעיצוב טבעת:(נטע וולפה)

אם את לא מרגישה אותה, זה אומר שהיא נוחה לך.
אם את לא מרגישה אותה, זה אומר שהיא נוחה לך. עיצוב טבעת :(הידרה)
טרנדים באים והולכים – והטבעת שלך תישאר איתך הרבה אחרי שטרנד כזה או אחר יישכח כבר מזמן. לכן, אנחנו ממליצים לבחור בטבעת קלאסית, שתהיה יפה בעיניך גם בעוד שנים רבות.
מה שאת אוהבת – בחרי את הטבעת שאת אוהבת. לא כזו שראית על חברה, לא כזו שהמליצו לך עליה ולא כזו שהמוכר אמר עליה שזה מה שכולן לוקחות. הביטי בטבעת על היד שלך, קחי בחשבון את מבנה האצבעות שלך, ובחרי בזו שהכי מחמיאה לך, בנוסף לכך שהיא נוחה לך.
אם את רוצה לענוד את טבעת הנישואין בצמוד לטבעת האירוסין, ודאי שהן משתלבות יפה יחד ורצוי מאוד לבחור שתי טבעות שעשויות מאותו החומר כדי למנוע הבדלי צבע שיכולים לקרות עם הזמן.
בחרי את הטבעת שאת אוהבת
בחרי את הטבעת שאת אוהבת עיצוב טבעת :(הידרה)


טבעת פשוטה וקלאסית
טבעת פשוטה וקלאסית עיצוב טבעת:(שרף תכשיטים)

עיצוב טבעת:(נטע וולפה)

כלל אצבע קטן: לרוב, לנשים בעלות אצבעות קצרות יותר תתאים יותר טבעת דקה, בעוד שלבעלות אצבעות ארוכות יותר – טבעת עבה תיראה נפלא.
עיצוב טבעות:(הידרה)

עיצוב טבעת:(שרף תכשיטים )
הטבעות בכתבה עוצבו על ידי נטע וולפההידרה , שרף תכשיטים.
תמונת משתמש
מאת
תמונת משתמש
0 תווים (10 תווים לפחות)
הצג את פרטי האישיים
הצג תגובות נוספות
עוד מאמרים שיענינו אותך

להמשך גלישה באתר
up