כתוב חוות דעת
אייקון חיפוש
home page

התחבר לרמקול

חזרה לבלוג כפתור שמאלי

להתחתן 'בין המצרים': מתי, יתרונות וחסרונות

מאת mit4mit | רבנים ועורכי טקסים | 18:06 11/07/2017 | זמן קריאה: 2 דקות
0

חתונה בימי בין המצרים – הימים שבין י"ז בתמוז ל-ט' באב. מתי מותר להתחתן? מתי אסור? ולמי בדיוק? הכתבה שתעשה לכם סדר.

התקופה שבין י"ז בתמוז לט' באב, המתחילה בצום י"ז בתמוז ונמשכת שלושה שבועות נקראת ימי 'בין המצרים' ונחשבת לתקופת אבלות לפי ההלכה היהודית. הסיבה לאבל היא שבתחילת תקופה זו, י"ז בתמוז, נפרצה חומת ירושלים והרומאים חדרו אל העיר ובסוף התקופה, בתשעה באב, חרב בית המקדש. לכן, התקופה שבין שני מועדים אלו נחשבת לתקופה חשוכה וחסרת מזל לעם היהודי.
במסגרת האבלות, אסור בתקופה זו להתחתן, כמו גם לטייל, ללכת לים, לעשות שופינג, לשמוע מוזיקה, להתגלח, להסתפר ועוד ובאופן כללי להביע שמחה.
בין המיצרים נחשבת לתקופת אבלות לפי ההלכה.
בין המיצרים נחשבת לתקופת אבלות לפי ההלכה. צילום:(שמוליק חזן)
יחד עם זאת, חשוב לדעת שהאיסור אינו מוחלט והוא תלוי בעדה של החתן (כי במקרה של ימי 'בין המצרים', חוקי ההלכה נקבעים לפי צד החתן בלבד). האיסורים המחמירים יותר הם בעדה האשכנזית, בה נוהגים לא להתחתן בכל שלושת השבועות של ימי בין המצרים. בעדות המזרח, לעומת זאת, נהוג לרוב להתחתן עד סוף חודש תמוז, ומראש חודש אב ועד לתשעה באב – להימנע מטקסי נישואין. לכן, אם החתן והרב שלכם שניהם ספרדים, יש סיכוי טוב שכל התאריכים בשלושת השבועות של ימי בין המצרים יהיו כשרים ופתוחים לכם.
באופן עקרוני, מוסד הרבנות נוהג להקפיד על עניין זה, ולא רושם אשכנזים לנישואין בימי 'בין המצרים'. אבל אם אתם מתחתנים תחת מוסד הרבנות, אנחנו ממליצים לכם לבדוק אילו תאריכים כשרים לכם, לפי העדה של החתן והעדה של הרב, לפני שאתם סוגרים תאריך לחתונה.
האיסור אינו מוחלט ותלוי בעדה של החתן.
האיסור אינו מוחלט ותלוי בעדה של החתן. צילום:(נועם סלח)
היתרונות והחסרונות

אם אתם שוקלים להתחתן בתקופה זו, החיסרון הברור הוא שיש סיכוי שלא כל התאריכים יהיו כשרים ורלוונטיים לכם. מצד שני, יש יתרון גדול מאוד להתחתן בתקופה זו, והוא שבתקופת 'בין המצרים' מחירי החתונות יורדים פלאים, כך שסגירת תאריך בתקופה זו יכולה להוזיל משמעותית את עלות החתונה שלכם. זוגות שמתחתנים בתקופה זו מספרים על חיסכון של עד עשרות אלפי שקלים בתקציב החתונה.
תכל'ס, מתי אפשר להתחתן ב-2018?

למתחתנים בשנה הבאה, אלו המועדים לגביהם עליכם לבדוק את כשרות התאריכים עבורכם:

סביב תשעה באב - המחמירים לא מתחתנים בתקופה שבין 30 ביוני ל-22 ביולי, המקלים לא מתחתנים בשבוע של תשעה באב, וביניהם יש את אלו שלא מתחתנים בין 15 ביולי ועד ה-22 ביולי.
לגבי 1 ביולי (י"ז בתמוז), המנהגים חלוקים, כך שאנחנו ממליצים לכם להתייעץ בנושא עם הרב שלכם.
תאריכים אסורים נוספים הם בספירת העומר. השנה לא תוכלו להתחתן בין התאריכים 30 במרץ ועד ל19 במאי, כאשר המקלים מתחתנים כבר מה-2 במאי, והמחמירים לא מתחתנים עד ל-21 במאי.
לחצו כאן לכתבה המלאה שמפרטת מתי אסור ומתי מומלץ להתחתן ב-2018.
תכל'ס, מתי אפשר להתחתן?
תכל'ס, מתי אפשר להתחתן?צילום:(עידן רצון)
תמונת משתמש
מאת
תמונת משתמש
0 תווים (10 תווים לפחות)
הצג את פרטי האישיים
הצג תגובות נוספות
עוד מאמרים שיענינו אותך

להמשך גלישה באתר
up